9 lutego br. ruszył oficjalnie polski system płatności mobilnych Blik. System został już udostępniony w aplikacjach mobilnych sześciu banków: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, w tym Orange Finanse oraz PKO Banku Polskiego i Inteligo.
Płatności w sklepach, punktach usługowych i w internecie oraz wypłaty gotówki z bankomatów za pośrednictwem telefonu to podstawowe opcje oferowane użytkownikom systemu. W następnej kolejności planowane jest wprowadzenie usług dających możliwość przelewów pomiędzy dwoma użytkownikami telefonów (P2P).
Sieć sklepów, restauracji czy punktów usługowych będzie się dynamicznie rozwijać dzięki podpisaniu umów dotyczących obsługi płatności Blik z wiodącymi polskimi agentami rozliczeniowymi. Prowadzone są także zaawansowane ustalenia biznesowe z kolejnymi firmami dostarczającymi usługi zarówno oparte na terminalach POS, jak i oferującymi płatności w sklepach internetowych.
Dzięki umowie podpisanej z integratorem internetowym DotPay możliwe będzie płacenie Blik’iem w ok. 5000 sklepów internetowych.
Już na wstępie klienci będą też mogli dokonywać wypłat z bankomatów należących do: Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego oraz PKO Banku Polskiego.
Podsumowując system Blik umożliwia:
- płatności w sklepach – z terminalem POS,
- płatności w internecie – wygodne i szybkie transakcje w sklepach internetowych,
- darmowe wypłaty z bankomatów – BZ WBK, ING, Millennium, PKO BP
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=B7LdLG9pMgE
Informacje o płatnościach mobilnych Blik na stronach internetowych banków:
Autor: Kuba Stefanik/Abonamenty.pl
źródło: Polski Standard Płatności, mBank