W III kwartale 2014 r. liczba klientów komórkowych Orange Polska wzrosła o 3,1% r/r i wyniosła 15,59 mln na koniec września 2014 r., przy czym liczba klientów Orange Open (usługa ta składa się z telefonii stacjonarnej i komórkowej) zwiększyła się do 480 tys. użytkowników z 211 tys. rok wcześniej.
” Tempo wzrostu liczby klientów komórkowych utrzymało się na poziomie powyżej 3% rok-do-roku. W III kw. Orange Polska pozyskała netto 74 tys. klientów abonamentowych, utrzymując w ujęciu rocznym blisko 7-procentowy wzrost liczby klientów w tym segmencie. Trzeci kwartał przyniósł kolejny rekord pod względem przyrostu bazy klientów mobilnego dostępu do Internetu: 94 tys. przyłączeń netto” – czytamy w komentarzu do wyników.
Liczba klientów post-paid wzrosła o 6,8% r/r do 7,53 mln z 7,05 mln rok wcześniej, a usług pre-paid zmniejszyła się o 0,2% r/r do 8,058 mln z 8,074 mln.
Zagregowane ARPU z usług telefonii komórkowej wyniosło 31,4 zł wobec 34,2 zł rok wcześniej.
„Spadek ARPU z detalicznych usług mobilnych o 11% rok-do-roku wynikał z utrzymującej się presji cenowej (głównie na rynku biznesowym), rosnącej popularności ofert bez telefonu (w zakresie usług głosowych i dostępu do Internetu) oraz efektu rozwodnienia ARPU w związku z wprowadzeniem sprzedaży ratalnej” – czytamy dalej.
Marka nju mobile w III kw. 2014 r. pozyskała 43 tys. nowych klientów z tego 19 tys. w usłudze abonamentowej nju z rachunkiem.
Autor: Kuba Stefanik/Abonamenty.pl
źródło: Orange, ISBNews