Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat przedstawiła wyniki za I kw. 2015 r. Na koniec marca br. Cyfrowy Polsat, właściciel sieci komórkowej Plus miał 6,552 mln klientów abonamentowych usług telefonicznych (spadek o 2,4% r/r) i 1,432 mln kontraktowych użytkowników internetu (wzrost o 39% r/r). Smartfony stanowiły w I kwartale br. 85% całkowitej sprzedaży telefonów.
Liczba usług RGU kontraktowych Grupy Cyfrowy Polsat wzrosła r/r o 3,4% do 12,4 mln (6,6 mln usług telefonicznych, 4,4 mln usług telewizyjnych, 1,4 mln usług internetowych). Łączna liczba klientów (usługi kontraktowe+usługi przepłacone) wyniosła w tym okresie 16 429 mln.
ARPU klienta kontraktowego wzrosło r/r rok do roku) do 85,8 zł, a wskaźnik nasycenia aktywnymi usługami generującymi przychód RGU wzrósł r/r do 2,04/klienta. Jednocześnie operator zanotował niski wskaźnik CHURN (odejścia) 9,5%.
Operator pochwalił się dobrymi wynikami sprzedaży w ramach programu smartDOM:
- 707 tys. klientów programu (r/r wzrost o 673 tys.),
- 2,17 mln aktywnych usług (RGU) posiadanych przez tę grupę klientów,
- 319 tys. dodatkowych usług dokupionych przez klientów programu w I kwartale br.
Rok do roku liczba aktywnych użytkowników transmisji danych wzrosła o 26% do 4,7 mln zalogowanych i aktywnych kart SIM. Liczba usług dostępu do mobilnego Internetu w modelu kontraktowym wzrosła r/r o 39%.
RGU – pojedyncza, aktywna usługa płatnej telewizji, dostępu do Internetu lub telefonii komórkowej, świadczona w modelu kontraktowym lub przedpłaconym.
Prezentacja wynikowa za I kwartał 2015 do pobrania pod tym adresem.
Autor: Kuba Stefanik/Abonamenty.pl
źródło: Cyfrowy Polsat