UOKiK bierze pod lupę podwyżkę cen w abonamentach sieci T-Mobile

Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie operatora T-Mobile. Urząd zbada, czy sposób, w jaki operator wprowadził podwyżkę cen był zgodny z prawem.

Postępowanie wyjaśniające zostało wszczęte przez Prezesa Urzędu w związku ze skargami klientów T-Mobile Polska. Wykaże ono, czy zmiana zawartych z konsumentami umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest dokonywana w sposób zgodny z prawem. W listach wystosowanych do niektórych klientów w lipcu br. operator zapowiedział, że jeśli nie zgodzą się oni na zmianę taryfy, to od 1 września ich abonament telefoniczny wzrośnie o 5 zł.

Urząd sprawdzi m.in., czy T-Mobile nie złamał warunków umowy z konsumentami, czy należycie poinformował ich o zmianie ceny, oraz czy wyznaczył odpowiednio długi termin na decyzję. UOKiK zbada także, czy z otrzymanych pism konsumenci mogli dowiedzieć się, że w przypadku braku akceptacji zmian mogą wypowiedzieć umowę, a operatorowi w takiej sytuacji nie będzie przysługiwał zwrot ulgi udzielonej w związku z zawarciem umowy.

Postępowanie wyjaśniające powinno się zakończyć w ciągu 30, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – 60 dni od jego wszczęcia. Podane terminy mogą jednak ulec wydłużeniu np. w przypadku oczekiwania przez Urząd na żądane od przedsiębiorcy informacje. Jeżeli w trakcie postępowania wyjaśniającego Prezes Urzędu stwierdzi nieprawidłowości, może wszcząć postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Jeszcze dzisiaj T-Mobile Polska ustosunkował się w komunikacie prasowym do wszczętego postępowania wyjaśniającego UOKiK:

„T-Mobile Polska informując klientów o planowanych zmianach warunków świadczenia usług zastosował obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa.

T-Mobile Polska poinformował zgodnie z przepisami Prawa telekomunikacyjnego o zmianie cen świadczonych usług, z odpowiednim wyprzedzeniem, wyraźnie informując o przysługujących konsumentom w takim przypadku uprawnieniach. Dowodem to potwierdzającym jest treść pisma wysłanego do klientów, gdzie wszystkie te informacje są zawarte. Nie można także uznać, że w pismach tych jest stwierdzenie, że jeśli klient nie zgodzi się na zmianę taryfy, to abonament telefoniczny wzrośnie. Klient w piśmie został bowiem wyraźnie poinformowany o czymś zupełnie innym, tj. przysługującym mu w takiej sytuacji uprawnieniu. W prowadzonym przez UOKiK postępowaniu wyjaśniającym T-Mobile będzie ściśle współpracował z Urzędem aby wyjaśnić wszystkie wątpliwości.”

O zmianach w regulaminie, podwyżce abonamentu dla starszych taryf w sieci T-Mobile i proponowanej migracji do najnowszej oferty Jump! LTE informowaliśmy w tej wiadomości.

Autor: Kuba Stefanik/Abonamenty.pl
źródło: UOKiK, T-Mobile, inf. prasowe

One Reply to “UOKiK bierze pod lupę podwyżkę cen w abonamentach sieci T-Mobile”