T-Mobile: 15,667 mln klientów na koniec III kwartału 2013 r.

T-Mobile Polska obsługiwała bazę 15,667 mln klientów na koniec trzeciego kwartału 2013 roku.

„Na koniec września spółka posiadała w segmencie usług przedpłaconych 8,605 mln klientów, a w segmencie usług abonamentowych było to 7,062 mln klientów. W odniesieniu do drugiego kwartału 2013 roku T-Mobile Polska zwiększyła bazę klientów abonamentowych w trzecim kwartale o 24 tysiące” – czytamy w komunikacie.

Wyniki Orange Polska po III kw. 2013 r. 15,126 mln klientów komórkowych

Liczba klientów usług postpaidw sieci T-Mobile wzrosła r/r o 112 tys. Od początku bieżącego roku baza klientów abonamentowych zwiększyła się o 66 tys. użytkowników.

Baza kart prepaid sieci T-Mobile na koniec września 2013 r. zmniejszyła się o 326 tys. użytkowników w porównaniu do II kwartału 2013 r. W skali roku spadek w segmencie usług przedpłaconych wyniósł 20 tys. aktywnych kart SIM. Na koniec 2012 roku operator posiadał ponad 9 mln aktywnych kart SIM w usłudze prepaid.

W trzecim kwartale T-Mobile Polska zwiększyła bazę klientów szerokopasmowego mobilnego dostępu o 43 tys. w porównaniu do poprzedniego kwartału. Na koniec września br. spółka obsługiwała ponad 1,143 mln klientów mobilnego internetu, posiadając największą bazę klientów tych usług w Polsce.

Play: Wyniki operatora po 3Q2013 r. 10 mln aktywnych kart SIM

W III kwartale baza klientów usług mobilnego dostępu do internetu wzrosła o 27% r/r. Liczba nowych klientów mobilnego szerokopasmowego dostępu do internetu pozyskanych przez T-Mobile do 30 września 2013 roku jest o około 18% wyższa niż rok wcześniej.

T-Mobile Polska osiągnęło w trzecim kwartale 2013 roku zysk operacyjny powiększony o amortyzację na poziomie 618 mln zł, co oznacza spadek o 6,8 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku. Przychody spółki spadły o 4,6 proc. do 1,665 mld zł – podała spółka w komunikacie prasowym.

Marża EBITDA spółki wyniosła w trzecim kwartale 37,1 proc. Przed rokiem rentowność wynosiła 38 proc.

Operator podał, że wypracowanie niższych przychodów jest w znacznej mierze wynikiem regulacji dotyczących obniżenia stawek rozliczeń międzyoperatorskich oraz roamingowych.

źródło: ISBnews, T-Mobile, PAP