Play przekroczył poziom 16 milionów klientów w I kwartale 2022 r. Sieć przygotowuje się do integracji z UPC.
W I kwartale Play zwiększył liczbę klientów usług mobilnych o 6% r/r . Operator przekroczył poziom 16 milionów klientów.
Baza abonentów usług dla domu w Play wzrosła o 81% r/r do 293 tys. Przełożyło się to na wzrost przychodów z usług mobilnych o 5,5%.
ARPU klientów usług mobilnych zwiększyło się do 28,3 zł z 27,7 zł.
Sprzedaż usług mobilnych wygenerowała 1,045 mld zł przychodów, o 5,5 proc. więcej rok do roku. Przychody ze sprzedaży urządzeń spadły do 383 mln zł z 391 mln zł.
Liczba stacji bazowych wzrosła na koniec marca 2022 roku do 9,866 z 8,907.
Zakończenie procesu przejęcia UPC otwiera drogę do zaoferowania klientom połączenia usług mobilnych, stacjonarnych i telewizyjnych.
Wspólna oferta Play i operatora kablowego UPC zostanie zaprezentowana 25 maja na konferencji prasowej.
Wyniki Play za 1 kwartał 2022 roku:
- Całkowita baza raportowanych klientów mobilnych (z wyłączeniem M2M) (+6% r/r) na poziomie 16,09 mln
- Liczba aktywnych klientów mobilnych (+5% r/r) wyniosła 12,473 mln
- Wzrost (+81% r/r) liczby abonentów usług dla domu (Play NOW TV i FBB) do 293 tys.
- Wzrost przychodów z usług mobilnych (+5,5% r/r) do 1,05 mld zł, przy całkowitych przychodach ogółem na poziomie 1,77 mld zł
- Wskaźnik EBITDAaL wyniósł 838 mln zł
- Dalsza rozbudowa sieci – przybyło 959 stacji bazowych (r/r), co zwiększyło ich liczbę do 9 866
źródło: Play