P4, operator sieci Play, miał 11,275 mln klientów na koniec czerwca 2014, o niemal 15% więcej r/r, poinformował członek zarządu operatora Bartosz Dobrzyński.
„Jakość naszej bazy klientów wzrosła, mamy lepszy mix na korzyść umów kontraktowych, które stanowią już 45,6%. Jednocześnie nasze ARPU (przychód na klienta) rośnie. W efekcie wzrost przychodów z klientów jest szybszy niż bazy anonenckiej i wyniósł 20%” – powiedział Dobrzyński na spotkaniu z dziennikarzami.
T-Mobile: Wyniki operatora w 2Q2014 r. i spadek liczby klientów abonamentowych
Na koniec II kw. 2014 r. sieć komórkowa Play posiadała 5,147 mln klientów abonamentowych, co stanowi wzrost o +223 tys. względem I kw. 2014 r. (+4,5%). W skali roku (r/r) wzrost bazy klientów kontraktowych w Play wyniósł ok. 790 tys. użytkowników (+18,1%). W tym czasie udział klientów abonamentowych w sieci Play zwiększył się do 45,6% z 44,4% w I kw. 2013 r.
Przychody operatora sięgnęły 1,055 mld zł w samym II kwartale i były wyższe o 14% r/r. W ocenie prezesa spółki Jorgena Bang-Jensena można zakładać, że przychody w całym 2014 roku przekroczą 4 mld zł. Podkreślił on również, że operator chce umacniać ?solidny pozytywny cash flow”.
Przychody z użycia (usage revenues), generowane bezpośrednio przez klientów, w II kw. 2014 wyniosły 852 mln zł, co oznacza wzrost o 20% r/r. Przychody z tego tytułu w ciągu ostatnich 12 miesięcy zamknęły się kwotą 3,197 mld zł, o 20% więcej r/r.
Wyniki Play na koniec I kw. 2014 r.
„Te dane wskazują, że zależność od przychodów z połączeń interkonentowych ma malejące znaczenie” – podkreślił Dobrzyński.
Skorygowana EBITDA za II kw. 2014 roku wyniosła 269 mln zł, co oznacza wzrost o 13% kw/kw. Marża EBITDA na koniec II kw. bieżącego roku wyniosła 25,5%. Po 12 miesiącach narastająco operator wypracował 922 mln zł na tym poziomie, co oznacza 48% niż dla analogicznego okresu rok wcześniej.
Według wcześniejszych informacji celem operatora na 2014 rok jest 1 mld zł skorygowanej EBITDA.
Play podaje, że nieprzerwanie od 21 miesięcy utrzymuje pozycję zdecydowanego lidera w segmencie przenoszonych numerów pozyskując ponad 50% migracji.
Dobrzyński ocenił jako sukces wprowadzenie nowych Formuł: Rodzina i Komfort, na podstawie zainteresowania generowanego przez obecnych i potencjalnych klientów.
Baza klientów Play na koniec czerwca 2014 r. stanowi ok. 19,8% wszystkich raportowanych abonentów usług mobilnych w Polsce.
P4 – operator sieci Play – osiągnął 707 mln zł skorygowanego zysku EBITDA i 3,72 mld zł przychodów w 2013 roku.
Orange: 7,46 mln klientów abonamentowych na koniec czerwca 2014 r.
Autor: Kuba Stefanik/Abonamenty.pl
źródło: ISBnews, Stooq.pl, Play