Grupa Play podsumowała pierwszy kwartał 2023 roku.
Sprzedaż usług mobilnych przez Play wygenerowała 1,116 mld zł przychodów, o 6,7 proc. więcej rok do roku. Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o ponad 6,5% r/r przekraczając liczbę 17,1 mln.
W tym okresie baza aktywnych klientów Play wzrosła o 69 tys., co jest wynikiem wzrostu klientów abonamentowych o 76 tys. i spadku bazy klientów usług przedpłaconych o 6 tys.
W segmencie usług Home baza subskrybentów wzrosła o 28 tys. ARPU usług mobilnych wzrosło o 3,2 proc.
Na koniec pierwszego kwartału 2023 r. sieć obejmowała 10.742 stacje, o 171 stacji więcej niż na koniec roku 2022. Sieć własna UPC docierała do 3,79 mln gospodarstw domowych.
Najważniejsze dane za I kwartał 2023 roku:
- Liczba aktywnych klientów mobilnych wyniosła 12,8 mln i wzrosła o 3% r/r
- Pozycja lidera MNP z 18,4 tys. numerami przeniesionymi do Play, wyprzedzając konkurencję
- Liczba abonentów usług stacjonarnych oraz usług dla domu wyniosła ponad 2 mln i wzrosła o 9,1% r/r
- Całkowite przychody wzrosły o 34% r/r osiągając w I kwartale 2023 r. 2,4 mld PLN
- Przychody z usług mobilnych wzrosły o 6,7% r/r osiągając 1,1 mld PLN w I kwartale 2023 r.
- Wskaźnik EBITDAaL przekroczył 1 mld PLN, co oznacza wzrost o prawie 24% r/r
Dalsze inwestycje w rozbudowę sieci komórkowej i stacjonarnej:
- Infrastruktura mobilna z liczbą 10?742 stacji na koniec I kwartału 2023 r.
- Budowa największej w Polsce stacjonarnej sieci szerokopasmowej w otwartym modelu dostępu z firmą InfraVia Capital Partners.
- Zwiększenie udziałów w SferaNet, operatorze sieci światłowodowych na Podbeskidziu, do 86,5% akcji, co przyczyni się to do poszerzania zasięgu usług światłowodowego internetu i telewizji cyfrowej
źródło: Play, PAP