Orange Polska pozyskało netto w czwartym kwartale 2013 roku 199 tys. klientów telefonii komórkowej. Liczba stacjonarnych łączy głosowych grupy skurczyła się tymczasem o 62 tys. – podała spółka w raporcie.
Liczba klientów telefonii komórkowej Orange Polska wyniosła na koniec czwartego kwartału 15,325 mln w porównaniu z 15,13 mln w trzecim kwartale. Na koniec grudnia 2013 r. operator miał 7,221 mln klientów abonamentowych i 8,104 mln klientów pre-paid.
Tempo wzrostu liczby klientów komórkowych zwiększyło się w trzecim kwartale do +2,9% r/r wobec +2,5% w III kw. 2013 r. Było to możliwe dzięki pozyskaniu 199 tys. klientów (netto) od końca trzeciego kwartału, głównie w segmencie post-paid (+169 tys. kart SIM) i jest to największy kwartalny przyrost liczby klientów od II kw. 2009 r.
nju mobile
Na koniec IV kwartału 2013 r. liczba klientów marki nju mobile wynosiła 353 tys. co oznacza wzrost kwartalny o 150 tys. użytkowników. Podział bazy klienckiej przedstawia się następująco: 21% to użytkownicy oferty abonamentowej – nju mobile z rachunkiem (75 tys.), a 79% stanowią klienci korzystający z usługi pre-paid.
Średni miesięczny przychód na abonenta komórkowego grupy wyniósł 32,8 zł wobec 34,2 w trzecim kwartale 2013 roku. Przychód na klienta z usług detalicznych wyniósł 29,2 zł wobec 30,8 zł w trzecim kwartale. Na ARPU z detalicznych usług mobilnych w dalszym ciągu niekorzystnie wpływała zapoczątkowana przez konkurencję w 2012 roku wojna cenowa, i wskaźnik ten zmniejszył się w IV kw. o -7% r/r (rok-do-roku).
Wskaźnik odejść klientów w czwartym kwartale wyniósł 3,4 proc. w segmencie abonamentowym (bez zmian r/r) i 14,8 proc. w pre-paid (spadek o 0,2% r/r).
Orange zakończył IV kwartał 2013 r. z 286 tys. klientów Orange Open, pozyskując w kwartale 75 tys. klientów. W trzecim kwartale przyrost wynosił tymczasem 86 tys. klientów. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba abonentów tej flagowej oferty konwergentnej wzrosła 8,7 razy. Jej potencjał w zakresie dosprzedaży jest potwierdzony przez fakt, że w chwili zawierania umowy 58% klientów dokupiło dodatkowe usługi stacjonarne lub komórkowe.
Play: Wyniki i podsumowanie 2013 roku. 4,770 mln abonentów usług postpaid
Plus: 7,4 mln klientów kontraktowych na koniec 2013 roku
T-Mobile wciąż liderem rynku. 7,049 mln klientów kontraktowych na koniec 2013 roku
źródło: PAP, Orange