T-Mobile Polska na koniec czerwca 2014 roku obsługiwał 15,675 mln klientów. Liczba kart SIM operatora spadła w porównaniu do pierwszego kwartału o 73 tys. numerów.
W tym samym czasie baza klientów kontraktowych wyniosła 6,930 miliona , spadając o 59 tys. kwartalnie.
Liczba klientów kontraktowych w T-Mobile na koniec 2013 r. wynosiła 7,049 mln numerów, a to oznacza zmniejszenie się bazy aboneneckiej o 119 tys. w skali pierwszych sześciu miesięcy 2014 roku.
Play: 5,147 mln klientów kontraktowych na koniec II kw. 2014 r.
W raporcie kwartalnym (2Q 2014 r.) Deutsche Telekom, właściciela T-Mobile Polska, podano, że przychody z usług dla klientów indywidualnych polskiego operatora wyniosły 220 mln euro, spadając o 14 proc. rok do roku (r/r), ale w ujęciu kwartalnym wzrosły o 2,3 proc.
Operator podał, że jednym z powodów spadku przychodów było obniżenie stawek MTR, które miało miejsce 1 lipca 2013 roku. Był to tym samym ostatni kwartał, kiedy zmiany regulacyjne obniżały przychody operatorów – informuje PAP.
Zysk EBITDA operatora sięgnął 141 mln euro i był o 4,1 proc. niższy niż w drugim kwartale 2013 roku, ale podobnie jak przychody zanotował kwartalny wzrost o 5,2 proc.
Nakłady inwestycyjne w drugim kwartale wyniosły 52 mln euro, wobec odpowiednio 57 mln euro rok wcześniej i 68 mln euro w poprzednim kwartale.
Średnie miesięczne przychody na użytkownika (ARPU) w drugim kwartale utrzymały się na poziomie 6 euro.
Orange: 7,46 mln klientów abonamentowych na koniec czerwca 2014 r.
Autor: Kuba Stefanik/Abonamenty.pl
źródło: PAP, T-Mobile