Na koniec III kwartału 2014 roku, T-Mobile Polska obsługiwał bazę 15,728 miliona klientów, co stanowi wzrost o 61 tysięcy w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku, pozostając liderem pod względem całkowitej liczby klientów na rynku polskim. Operator posiadał 8,837 miliona klientów w segmencie usług przedpłaconych (prepaid) oraz 6,891 miliona klientów w segmencie usług abonamentowych (post-paid).
Zmniejsza się liczba klientów abonamentowych w T-Mobile
Biorąc pod uwagę zmianę kwartalną, baza abonentów (post-paid) w sieci T-Mobile zmniejszyła się z 6,930 mln (stan na 30.06.2014 r.) do 6,891 mln klientów w dniu 30 września br., co stanowi spadek o 39 tys. W skali roku (r/r) spadek liczby klientów usług abonamentowych jest jeszcze wyższy i wyniósł 172 tys. w porównaniu z 3Q2013 r.
W trzecim kwartale 2014 roku przychody T-Mobile Polska wyniosły 1,620 miliarda złotych i były niższe o 2,7% w porównaniu do trzeciego kwartału 2013 roku. Jednocześnie w porównaniu do drugiego kwartału 2014 roku przychody w trzecim kwartale były wyższe o 6,4%. Koszt pozyskania klienta abonamentowego w III kw. 2014 r.kształtował się na poziomie 197 zł i wzrósł o 59 zł w porównaniu z drugim kwartale 2014 r.
Liczba klientów przenoszących numer do T-Mobile z konkurencyjnych sieci w III kwartale br. wzrosła o około 45% w porównaniu do II kwartału 2014 roku. Wskaźnik rezygnacji (churn) dla klientów kontraktowych w trzecim kwartale wyniósł 1,0% i był niższy o 0,1 punktu procentowego w porównaniu do trzeciego kwartału 2013 roku.
Dużym zainteresowaniem cieszy się oferta T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank – informuje operator. Od momentu jej wprowadzenia na rynek, na początku maja 2014 roku, przyjętych zostało ponad 100 000 wniosków o otwarcie konta osobistego. T-Mobile Konto zostało uznane za najlepsze konto w rankingach przygotowanych przez Bankier.pl i Gazetę Wyborczą.
Wyniki Orange Polska w III kwartale 2014 r.
Autor: Kuba Stefanik/Abonamenty.pl
źródło: T-Mobile, fot. T-Mobile