rpkom.pl: T-Mobile sprzedaje najwięcej laptopów z internetem mobilnym

Centertel (Orange), Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile) i Polkomtel (Plus) zwiększają swój udział w rynku dystrybucji laptopów. Pojawiają się opinie, że tylko w ten sposób można zdobywać rynek mobilnego internetu – informuje serwis rpkom.pl.

Operator sieci T-Mobile, który sprzedaje sprzęt z usługą blueconnect, szacuje, że w jego przypadku udział w rynku sprzedaży laptopów wyniósł w I kw. br. 12 proc., przy czym ocenia, że na rynku detalicznym w I kw. br. sprzedało się w Polsce blisko 400 tys. laptopów.

Zestawienie tych danych znaczy, że w I kwartale br. T-Mobile sprzedał usługę dostępu do Internetu z laptopem około 48 tys. abonentom. Nie oznacza zaś, że o tyle przyrosła liczba użytkowników Internetu sieci, bo trzeba jeszcze uwzględnić osoby, które w tym czasie umowy nie przedłużyły lub wzięły usługę w wersji SIM-Only. PTC posługuje się tu przy tym kategorią „laptop” obejmującą także netbooki i ultrabooki.

Orange swojego udziału w rynku laptopów nie zdradza, ale szacujemy go na około 6 proc. Wojciech Jabczyński, rzecznik  Orange podaje bowiem, że połowa nabywców usługi mobilnego internetu „Orange Free” kupuje ją z terminalem. Obok notebooków i netbooków, nabywają oni także tablety.

Nie można wykluczyć, że agresja sieci komórkowych przy zdobywaniu klientów za pomocą sprzętu komputerowego spadnie po zmianie Prawa telekomunikacyjnego. Dziś ich oferty obejmują umowy wieloletnie: nawet 36-48-miesięczne. Nowelizowane prawo tę długość ograniczy do 2 lat.

źródło: rpkom.pl