Płatności powtarzalne BLIK w aplikacji IKO

Klienci PKO Banku Polskiego mogą w aplikacji IKO włączyć płatności powtarzalne BLIK.

To rozwiązanie umożliwia automatycznie zapłacić BLIKIEM za subskrypcje, abonamenty czy rachunki albo opłaty.

W aplikacji IKO z płatności powtarzalnych BLIKIEM na początek skorzystają abonenci Play.

PKO Bank Polski udostępnił płatności powtarzalne BLIK klientom, którzy korzystają z aplikacji IKO od wersji 3.162. Jest to nowy rodzaj płatności BLIKIEM. Dzięki temu mogą oni automatycznie opłacić część swoich rachunków czy abonamentów i zachować nad nimi pełną kontrolę.

Jak skorzystać z płatności powtarzanych BLIK?

Jeśli sprzedawca obsługuje takie płatności, w jego aplikacji mobilnej lub serwisie internetowym trzeba wybrać opcję płatności powtarzalnych BLIK, zaakceptować warunki oraz podać kod BLIK.

W kolejnym kroku, klient otrzyma w aplikacji PKO Banku Polskiego prośbę o potwierdzenie aktywacji usługi. Zobaczy szczegółowe informacje o płatności np. kwotę subskrypcji, częstotliwość płacenia, sposób pobierania opłaty – automatycznie lub po potwierdzeniu. Ten proces musi powtórzyć dla każdego kolejnego sprzedawcy.

Szczegóły wszystkich płatności powtarzalnych BLIKIEM oraz ich historię, klient może potem sprawdzać w aplikacji IKO. Żeby to zrobić, musi wybrać ikonę BLIKA a następnie „Płatności powtarzalne BLIK” pod wyświetlonym kodem.  W każdej chwili może wyłączyć daną płatność. Sprzedawca również może wyłączyć ten rodzaj płatności.

Za co można zapłacić?

  • Subskrypcje – stała kwota płatna automatycznie z określoną częstotliwością.
  • Płatności za rachunki – zmienna kwota i częstotliwość, każda płatność musi być przez klienta potwierdzona (w ciągu 72 godzin).
  • Płatności okazjonalne – zmienna kwota i częstotliwość, płatna automatycznie, gdy klient zamawia usługę.

Płatności powtarzalne BLIK to dla klientów PKO Banku Polskiego kolejne udogodnienie i możliwość jeszcze lepszej kontroli finansów w aplikacji mobilnej IKO. Zwiększają też poziom bezpieczeństwa, bo proces tworzenia płatności powtarzalnej opiera się na kodzie BLIK, co minimalizuje ryzyko nieautoryzowanych operacji. Klienci mogą na bieżąco monitorować i zarządzać swoimi płatnościami.

Gdzie skorzystasz z płatności cyklicznych BLIKIEM?

Obecnie usługa płatności powtarzalnych BLIK dostępna jest dla akceptantów agenta rozliczeniowego Autopay, takich jak: Play i TUŻ Allianz oraz dla doładowań telefonów na kartę w sieci Plus (Plus i Plush) i T-Mobile (w tym Heyah).

źródło: PKO BP