Użytkownicy starszych taryf Orange dla Firm dostali informację o podwyżce miesięcznej opłaty o maksymalnie 5 zł netto – informuje portal Wirtualnemedia.pl.
Orange wysyła klientom biznesowym informacje o podwyżce. Operator tłumaczy w korespondencji, że „mierzy się ze wzrostem cen energii oraz stale rosnącą inflacją”. A to przekłada się bezpośrednio na koszty utrzymania i modernizacji infrastruktury, zakup usług zewnętrznych.
Biuro prasowe Orange Polska poinformowało portal Wirtualnemedia.pl, że podwyżki dotyczą „historycznych, wybranych ofert Orange dla Firm, które są już niedostępne dla nowych klientów i wynoszą nie więcej niż 5 zł netto dla jednego numeru (MSISDN)”.
Jeśli klient nie zgadza się na podwyżkę, może wypowiedzieć umowę
Każdy klient, z którym operator jednostronnie zmienia warunki umowy, może ją rozwiązać bez kosztów po swojej stronie. Taka możliwość pozostaje do dnia wejścia w życie nowego kontraktu.
Orange zaznacza, że użytkownicy, których dotyczą podwyżki, otrzymali informacje (listem tradycyjnym lub elektronicznym) co najmniej 30 dni przed wejściem zmian w życie.
Orange Polska korzysta z klauzuli inflacyjnej
Klauzula inflacyjna pozwala podnosić ceny w trakcie trwania umowy z powodu wzrostu kosztów.
W przypadku uruchomienia klauzuli inflacyjnej i podwyższenia cen, klienci zostaną poinformowani z 30-dniowym wyprzedzeniem. Daje im to też prawo do bez kosztowego odstąpienia od umowy – powiedział rzecznik Orange, Wojciech Jabczyński.
Orange wprowadził klauzulę inflacyjną w dokumentach dotyczących wszystkich kategorii usług oferowanych przez operatora (głosowych, internetowych, pakietu Orange Love). Podpisywana jest przez klientów zarówno nowych, jak i przedłużających umowy. Obejmuje klientów indywidualnych, małe firmy i duży biznes.
źródło: Wirtualnemedia.pl