Uwierzytelnianie za pomocą głosu jest już dostępne dla klientów Orange korzystających z infolinii.
Od teraz zamiast podawać kod klienta lub odpowiadać na pytania weryfikacyjne, wystarczy porozmawiać z Maxem lub z doradcą. W ten sposób klient zostanie rozpoznany.
Biometria głosowa jest nie tylko szybsza i łatwiejsza niż inne sposoby weryfikacji, ale także bardziej bezpieczna.
Skorzystanie z nowej metody weryfikacji wymaga jednorazowej zgody klienta
Zgodę można wyrazić podczas rozmowy z Maxem, czyli sztuczną inteligencją pracującą na infolinii operatora, podczas połączenia z doradcą, w aplikacji Mój Orange lub w salonie. Klienci mogą zrobić to także podczas podpisywania nowej umowy lub aneksu do istniejących usług.
Po uzyskaniu zgody w systemie powstaje tzw. voice print, czyli indywidualna, unikalna dla każdego klienta głosowa wizytówka, stworzona na podstawie wcześniejszych, zweryfikowanych nagrań rozmów z infolinią.
W procesie weryfikacji system porównuje głos dzwoniącego klienta z voice printem
Przy kolejnych połączeniach wystarczy opisać, w jakiej sprawie się dzwoni, aby przejść proces uwierzytelnienia biometrycznego. System nie wymaga wypowiadania sztucznych fraz, wystarczy naturalna rozmowa. Dopasowanie opiera się na charakterystyce głosu – nawet w przypadku choroby, czy upływu czasu, będzie on rozpoznany. Podczas rozmowy z infolinią warto zwrócić uwagę, aby w tle nie było słychać głosów innych osób.
Uwierzytelnianie głosem jest dodatkową możliwością. Klienci nadal mogą korzystać z dotychczasowych sposobów weryfikacji. Mogą także wycofać udzieloną zgodę. Wówczas voice print zostanie usunięty.
źródło: Orange