Przeciętny klient w Polsce opłaca 2,2 subskrypcje SVOD.
Polacy najczęściej wybierają Netflixa, który ma dużą przewagę nad kolejnymi serwisami: Max, Disney+ i Prime Video – wynika z badania agencji Wavemaker.
7 na 10 widzów internetowych płaci za dostęp do wideo streamingu w modelu abonamentowym. Najchętniej wybieraną formą płatności jest Blik, którym płaci 40 proc. abonentów, przelewem 29 proc., a kartą kredytową 19 proc. Większość subskrybentów opłaca miesięczny abonament (64 proc.) , a 24 proc. roczny.
Polacy są gotowi wydawać coraz więcej pieniędzy na subskrypcje.
W zeszłym roku na jednego klienta SVoD w Polsce przypadało 2,06 subskrypcji, a obecnie 2,2. Z 21 proc. do 28 proc. wzrósł odsetek abonentów wydających na usługi streamingowe więcej niż 50 zł miesięcznie – informują Wirtualnemedia.pl.
Czytaj więcej: Ile serwisów streamingowych kupują Polacy?
Najwięcej Polaków (73 proc.) płaci za dostęp do Netfliksa. Dalej znalazły się: Max (27 proc.), Prime Video (24 proc.), Disney+ (23 proc.) i Canal+, który do niedawna nosił nazwę Canal+ online (13 proc.).
Popularny pozostaje zakup subskrypcji streamingowych przez operatorów płatnej TV lub telefonii komórkowej.
W ten sposób dostęp do Netfliksa, Disney+ czy Maxa kupuje obecnie 35 proc. polskich klientów SVoD. Przez operatorów płatnej TV najczęściej kupują starsi (po 55 roku życia), a za pośrednictwem operatorów komórkowych najmłodsi klienci segmentu subskrypcyjnego.
Badanie VideoTrack 9 agencja Wavemaker realizowała metodą CAWI na grupie 1662 widzów internetowych pod koniec lutego 2025 roku.
Czytaj więcej: Ile serwisów streamingowych kupują Polacy?
źródło: Wawemaker, Wirtualnemedia.pl