eSIM i elektronicznie podpisywanie umów w Plusie

Plus uruchomił usługę eSIM, czyli cyfrową wersję karty SIM. Technologia eSIM pozwala na korzystanie z usług telekomunikacyjnych bez konieczności posiadania fizycznej karty SIM.

Oprócz aktywowania usługi eSIM, klienci Plusa mogą już podpisywać umowy w formie elektronicznej, za pomocą podpisu składanego na tablecie. Na początek podpis elektroniczny dostępny jest w wybranych punktach sprzedaży operatora, a od września planowane jest wprowadzenie usługi w salonach w całej Polsce.

Plus wprowadza możliwość podpisywania umów na tablecie w formie elektronicznej.

Podpisana tak umowa będzie przesłana na podany przez klienta adres e-mail. Bezpieczeństwo zapewni kwalifikowana pieczęć oraz kwalifikowany znak czasu, zgodne z europejskim rozporządzeniem eIDAS.

Elektroniczny podpis to rozwiązanie całkowicie bezpieczne, jeśli chodzi o obieg dokumentów i dane osobowe klientów. Dodatkowo klienci zyskują stały dostęp do dokumentów w formie elektronicznej (e-mail).

Rozwiązanie to obecnie jest już dostępne w wybranych Punktach Sprzedaży Plusa, a od września planowane jest jego wdrożenie w salonach w całej Polsce. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie usługi dla klientów Polsat Box.

Co to jest karta eSIM?

Klienci Plusa dzięki karcie eSIM mogą w pełni wykorzystać możliwości swoich smartfonów bez konieczności umieszczania w telefonie standardowej karty SIM.

Karta eSIM (profil eSIM) to cyfrowa wersja karty SIM, pobierana przez Internet i zapisywana w postaci specjalnego profilu na urządzeniu obsługującym technologię eSIM. Odbywa się to poprzez zeskanowanie kodu QR otrzymanego od operatora.

Jak wgrać profil z kodu QR na telefon z obsługą technologii eSIM?

Aby rozpocząć korzystanie z wirtualnej wersji karty SIM wystarczy zeskanować otrzymany od Plusa kod QR. Następnie karta eSIM będzie pobrana przez internet i zapisana na telefonie w postaci specjalnego profilu (profil eSIM) w pamięci telefonu.

  1. Sprawdź, czy twój telefon ma dostęp do Internetu
  2. W ustawieniach telefonu wybierz opcję: dla telefonów z Androidem: Ustawienia/Sieć komórkowa/Zarządzenie kartami SIM/Dodaj kartę eSIM; dla telefonów z iOS (Apple iPhone): Ustawienia/Sieć komórkowa/Dodaj plan sieci komórkowej
  3. Zeskanuj kod QR
  4. Wpisz kod autoryzujący – jest to kod PIN, który otrzymasz z kodem QR.
  5. Profil z kartą eSIM został dodany do urządzenia.

Smartfony dostępne w portfolio operatora Plusa, na których jest możliwa instalacja eSIM (sierpień 2021):

  • Samsung Galaxy S21 5G,
  • Samsung Galaxy S21+ 5G,
  • Samsung Galaxy S21 Ultra 5G,
  • Samsung Galaxy S20 Ultra 5G,
  • Samsung Galaxy S20+ 5G,
  • Samsung Galaxy Note20,
  • Samsung Galaxy Z Flip,
  • Samsung Galaxy Z Flip 5G,
  • Samsung Galaxy Z Fold 2 5G,
  • Huawei P40,
  • Huawei P40 PRO.

Nowi klienci otrzymają cyfrową wersję karty SIM podczas zakupu oferty Plusa.

Z karty eSIM mogą skorzystać wszyscy klienci indywidualni oraz biznesowi sieci Plus, zarówno abonamentowi, jak i użytkownicy ofert na kartę.

Osoby już korzystające z sieci Plus będą mogły wymienić klasyczną kartę SIM na eSIM w salonie lub za pośrednictwem strony internetowej plus.pl, logując się na swoje konto.

Pierwsze 5 wymian karty eSIM w każdym okresie rozliczeniowym będzie bezpłatne. Koszt kolejnych będzie zgodny z cennikiem właściwym dla danego rodzaju oferty.

Plus prowadzi prace nad udostępnieniem klientom możliwości korzystania z tej technologii na smartwatchach.

źródło: Plus