Orange: Nie przestajemy wspierać sprzedaży smartfonów

Wojciech Jabczyński – rzecznik prasowy sieci Orange na blogu firmowym operatora odniósł się do wprowadzonych zmian w sposobie sprzedaży ofert abonamentowych z telefonem.

Przedwczoraj zmieniliśmy sposób sprzedaży telefonów z abonamentem dla klientów indywidualnych. Postawiliśmy w 100 proc. na jasny system komunikacji, w którym dokładnie widzicie, ile płacicie za telefon, a ile za usługi. Co ważne nie oznacza on, że przestaniemy wspierać sprzedaż smartfonów.  Piszę o tym, bo przeczytałem w mediach, że to „koniec subsydiów” i „koniec telefonów za złotówkę”. Dla mnie to chwytliwe, ale jednak skróty myślowe. Po pierwsze sprzedaż ratalna jest również subsydiowana. Po drugie telefony nigdy nie były i nie będą za 1 zł. Ich realny koszt był „schowany” w cenie abonamentu,  dlatego moim zdaniem teraz wszystko jest bardziej dla Was czytelne. Zmiana, którą wprowadziliśmy nie oznacza końca ofert, w których telefon można dostać płacąc złotówkę lub 0 zł. Po prostu część faktycznego kosztu telefonu jest rozłożona na raty, obok abonamentu. Nie zapominajmy o rabacie 15 zł do każdego planu taryfowego. W czasie 24 miesięcy trwania umowy, uzbiera Wam się 360 zł. W przypadku telefonów, które możecie kupić za 0 zł na start i z ratą 15 zł, wychodzicie na zero, czyli dostaniecie telefon praktycznie za 0 zł i to już w abonamencie za 34,99 zł. Takich telefonów jest w naszej ofercie kilkanaście, np. Huawei Y5, LG Joy, Samsung Galaxy Grand Prime.  

Ostatni z tych telefonów to także przykład, że razem z wprowadzeniem sprzedaży ratalnej, koszty, które ponosicie w wielu przypadkach spadły. Jeszcze kilka dni temu, w sumie za Samsung Galaxy Grand Prime, razem z dwuletnim abonamentem, zapłacilibyście 1359 złotych, teraz całkowity koszt telefonu, rat i abonamentu to 1059 zł, w przypadku dawnego abonamentu za 39,99 zł (obecnie obniżonego o 15 zł). Czyli 300 zł mniej. Analogicznie w tym samym planie taryfowym ostateczny koszt abonamentu i Samsung Galaxy S5 Neo spadł o 730 zł, a Galaxy S7 o 440 zł.

Dodam też, że nasza strategia marketingowa, mocno wspierająca sprzedaż smartfonów, przynosi wymierne efekty czego dowodem jest wzrost liczby klientów ofert abonamentowych w ostatnich kwartałach 2015 roku oraz coraz lepsze wyniki MNP. […] I wcale nie zdziwię się jak wkrótce znajdziemy naśladowców.

Autor: Kuba Stefanik/Abonamenty.pl
źródło: blog.orange.pl

5 Replies to “Orange: Nie przestajemy wspierać sprzedaży smartfonów”

  1. wezcie panie z orendz ta PSEUDOPROMOCJE wsadzcie sobie w ……… zrobcie tak: dajcie abonament tak wysoki zeby nikt juz od was zadnej promocji nie chcial bo i tak sie nie oplaca

  2. Nie wiem skad te przeliczenia .. patrzac na plan firmowy z abonamentem za 49.99 cena iphone 6s 16GB na raty jest drozszy niz w sklepie Appla … jak ten Orange liczy

  3. jawne walenie w ch…
    tak tragicznej oferty abonamentowej ORANGE nie miało w swojej karierze nigdy. Szczególnie, że te opłaty są dla laików bardzo mylące, ale jak ktoś trochę rozumie i podliczy wszystko to się okaże, że bez sprzedaży ratalnej cena telefonu byłaby niższa niż aktualnie jest. Po 11 latach w końcu zmieniam operatora!

  4. Weźmy pod uwagę np Huwaei P8 w dużym abonamencie po 74,99 zł, po podliczeniu ceny startowej za telefon 499 zł +raty 35,01 zł x 24 = 1339 zł. Na rynku możemy kupić ten telefon poniżej 1200 zł. Mam nadzieję, że inni operatorzy nie pójdą tą drogą, bo Orange właśnie zaczyna tracić klientów

  5. Jestem klientką Orange od ponad 13 lat. Po zmianie abonamentów tylko na raty na pewno nie podpiszę z nimi aneksu. Mieli najlepszą ofertę a teraz maja po prostu drogo. Oby inni operatorzy nie zeszli na złą drogę…