Cyfrowy Polsat przejmuje operatora sieci Plus. Wyniki finansowe Plusa w III kw. 2013 r.

Cyfrowy Polsat poinformował w czwartek (14.11.2013 r.) o zawarciu umowy przejęcia 83,8 proc. akcji spółki Metelem, która jest właścicielem 100 proc. akcji Polkomtela, operatora sieci Plus.

Cyfrowy Polsat ma obecnie 3,5 mln abonentów. Operator sieci Plus ma 14,1 mln klientów, z czego 7,4 mln kontraktowych.

T-Mobile: 15,667 mln klientów na koniec III kwartału 2013 r.

Operator przedstawił również wyniki finansowe za III kwartał 2013 r. Zysk EBITDA Polkomtelu, operatora sieci Plus, wzrósł w ciągu trzech kwartałów tego roku do 2,23 mld zł z 2,17 mld zł rok wcześniej. Przychody operatora spadły w tym okresie do 5,03 mld zł z 5,36 mld zł rok wcześniej – podał Polkomtel w komunikacie.

Rentowność EBITDA spółki w ciągu trzech kwartałów tego roku wyniosła 44,4 proc. wobec 40,6 proc. rok wcześniej.

Polkomtel podał w komunikacie, że po planowanym połączeniu grupa Cyfrowy Polsat wraz z Polkomtelem będzie osiągać przychodami w wysokości niemal 10 mld zł, zysk EBITDA blisko 4 mld zł i marżą EBITDA ponad 40 proc. Po transakcji 65 proc. przychodów grupy stanowić będą przychody od klientów kontraktowych, które już dziś są na poziomie proforma ponad 3,6 mld zł.

W zamian za udziały w Metelem, Cyfrowy Polsat wyemituje 243,93 mln warrantów subskrypcyjnych uprawniających do objęcia nowych akcji Cyfrowego Polsatu z ceną emisyjną 21,12 zł za jedną akcję (co może ulec zwiększeniu o 47,26 mln warrantów subskrypcyjnych, jeżeli EBOiR będzie uczestniczyć w transakcji). Szacowana wartość Metelem to 6,15 mld zł.

W komunikacie podano również, że finalizacja transakcji jest oczekiwana w drugim kwartale 2014 r. i jest uwarunkowana zgodą akcjonariuszy Cyfrowego Polsatu na emisję akcji skierowaną do wspólników Metelem oraz skutecznym refinansowaniem obecnego zadłużenia Cyfrowego Polsatu.

Plus i Cyfrowy Polsat razem

Unikalne portfolio usług będzie jednocześnie adresowane do klientów obydwu operatorów. To według ostrożnych założeń Cyfrowego Polsatu blisko 17 mln osób w 6 mln polskich domów. Według szacunków Cyfrowego Polsatu w każdym domu, do którego Cyfrowy Polsat oraz Polkomtel kierują swoją ofertę, znajdują się średnio 4 urządzenia wykorzystujące transmisję obrazu, danych, głosu – m.in. telewizory, telefony komórkowe, komputery, tablety. W efekcie powyższego, bezpośredni rynek, do którego Grupa Cyfrowy Polsat wraz z Polkomtelem będzie mogła kierować swoje produkty, to ok. 25 mln urządzeń, a dzięki dynamicznie rosnącej sprzedaży smartfonów będzie on miał niewątpliwie dalszą tendencję wzrostową. Konsumenci coraz częściej oglądają wideo na różnych urządzeniach zarówno w domu, jak i poza nim oraz regularnie korzystają z więcej niż jednego urządzenia jednocześnie. Właściwe wykorzystanie tego potencjału może w znaczący sposób zwiększyć sprzedaż usług do indywidualnego użytkownika, podnosząc tym samym średni przychód od abonenta (ARPU).

źródło: PAP, Plus